KOMPEDIUM WIEDZY

CZYTASZ I WIESZ

innowacyjny lek na endometriozę
31 marca 2021

Mifepriston – innowacyjny lek szansa na lepsze życie z endometriozą

Uporczywe bóle brzucha, nie tylko w okresie okołomenstruacyjnym, bolesne i obfite miesiączki, wzdęcia i biegunki, ból w trakcie kontaktów intymnych, a także problemy z zajściem w ciąże- brzmi znajomo? To tylko niektóre symptomy świadczące o endometriozie. Jest to choroba zapalna, dotykająca nawet 15 % kobiet w wieku rozrodczym, która potrafi uprzykrzyć życie wielu kobietom.

covid-19 a badania kliniczne
29 marca 2021

Covid-19 a badania kliniczne w holsäCLINICAL

Pandemia wirusa SARS CoV-2 wywróciła świat do góry nogami. Wiele sektorów gospodarki musiało nauczyć się funkcjonować na nowo w wirtualnej rzeczywistości. Branży medycznej nie da się jednak całkowicie przenieść do świata online. Pacjenci, zwłaszcza Ci cierpiący na chroniczne schorzenia, muszą być pod stałą obserwacją lekarzy.

endometrioza a pandemia covid-19
25 marca 2021

Endometrioza w dobie pandemii Covid-19 – jak radzić sobie z objawami?

Marzec to miesiąc świadomości endometriozy. Choć choroba ta dotyka nawet 10 – 15% kobiet w wieku rozrodczym, a więc sporej części naszego społeczeństwa, wciąż wiemy o niej niewiele. Endometrioza jest chorobą bolesną i to na tyle, że może zamienić życie kobiety w prawdziwy koszmar.

przewlekły kaszel a badania kliniczne
18 marca 2021

Przewlekły kaszel – przyczyny, rodzaje, rola badań klinicznych

Kaszel – każdy z nas go miał. Jednak o ile jednorazowy epizod kaszlu jest zjawiskiem pożądanym, ratującym nasz organizm np. przed zadławieniem, o tyle kaszel przewlekły może odcisnąć spore piętno na jakości życia pacjenta. Zwłaszcza w dobie panującej obecnie na całym świecie pandemii.

innowacyjne leczenie atopowego zapalenia skóry
5 marca 2021

DUPILUMAB – innowacyjny lek w terapii atopowego zapalenia skóry dłoni i stóp

Ciągły rozwój nauki sprawa, że nieustannie opracowywane są nowe metody terapeutyczne pozwalające skutecznie leczyć przewlekłe schorzenia, przyczyniając się do poprawy komfortu oraz jakości życia pacjentów. Jedną z takich chorób jest atopowe zapalenie skóry. Choć leki na nie już istnieją, to niestety wykazują zmienną skuteczność i nie u wszystkich mogą być stosowane. Ogromny potencjał terapeutyczny w leczeniu AZS naukowcy widzą jednak w Dupilumabie.

monitorowanie stanu zdrowia w badaniu klinicznym
5 marca 2021

Monitorowanie stanu zdrowia pacjenta w badaniu klinicznym

W głowie pacjenta rozważającego wzięcie udziału w badaniu klinicznym często rodzą się pytania: ,,Czy jest to bezpieczne?” „Czy będę królikiem doświadczalnym?” I tak jak w większości przypadków – strach ten wynika głównie z niewiedzy. Stan zdrowia pacjenta biorącego udział w badaniu klinicznym jest bowiem monitorowany. W jaki sposób? Odpowiedź w artykule.