GRZYBICA PAZNOKCI

Grzybica paznokci (onychomycosis) występuje bardzo często, bo aż u 23% pacjentów w Europie. Częstość zakażeń wzrasta wraz z wiekiem oraz przy chorobach współtowarzyszących, takich jak cukrzyca i łuszczyca. Grzybica paznokci może dotyczyć nawet 90% osób w wieku powyżej 70 lat. Paznokcie u pacjentów z grzybicą ulegają pogrubieniu, przebarwieniu, zniekształceniu i często pękaniu. Może to powodować dyskomfort fizyczny i psychiczny.

Onychomycosis jest zaraźliwą infekcją grzybiczą płytki paznokcia lub łożyska paznokcia, prowadzącą do stopniowego niszczenia płytki paznokcia. Uważana jest za najpowszechniejszą chorobę paznokci, stanowiącą około 50% wszystkich chorób paznokci i około 30% grzybic skóry.

O INNOWACYJNYCH TERAPIACH

Obecne metody leczenia grzybicy paznokci są niewystarczające. Leki doustne albo nie działają zbyt dobrze lub mają potencjalnie poważne skutki uboczne. Nawet najlepsza miejscowa terapia stosowana w długim okresie czasu (zwykle co najmniej rok), wiążę się przeważnie ze słabym wskaźnikiem wyleczeń i wysokim poziomem nawrotów.

Aktualnie w Gyncentrum prowadzimy badanie z użyciem nowego preparatu, który w stosowaniu miejscowym ma spowodować całkowite wyleczenie oraz brak nawrotu.

Pacjent przed przystąpieniem do leczenia będzie zdiagnozowany, czy zmiana jaka występuje na paznokciach u stóp to na pewno onychomycosis (grzybica paznokcia).

Jeżeli dotychczasowa terapia była nieskuteczna, zapraszamy do umówienia się na bezpłatną konsultację z podologiem oraz dermatologiem.

BADANIA PROWADZONE W LOKALIZACJACH

ul. Żelazna 1 III piętro, Katowice