UDERZENIA GORĄCA

Menopauza to proces biologiczny. O przekwitaniu mówimy, kiedy kobieta przestaje miesiączkować i stan ten trwa przez kolejne 12 miesięcy. W tym czasie znacząco spada poziom hormonów, które były odpowiedzialne za występowanie owulacji – estrogenu i progesteronu.

Proces ten poprzedzony jest kilkuletnią fazą nazywaną premenopauzą, która ma za zadanie przystosować organizm kobiety do klimakterium. Ciało, próbując zaadaptować się do nowej sytuacji, wydziela zwiększone ilości hormonu FSH (folikulotropowego) i LH (luteinizującego). Objawy, które mogą wystąpić w tym czasie to: zaburzenia w miesiączkowaniu, dłuższe lub krótsze krwawienia. Czasami pojawiają się łagodne uderzenia gorąca czy nocne poty.

Kobieca „burza hormonalna” może wiązać się z zaburzeniem snu, osłabieniem pamięci, uczuciem zmęczenia, drażliwością. Problemy z koncentracją, uderzenia gorąca i nocne poty – to również objawy menopauzy.

Aktualnie w naszym ośrodku prowadzone jest badanie kliniczne z zastosowaniem Estetrolu (E4), który może przyczynić się do złagodzenia uderzeń gorąca u pacjentek z menopauzą.

REKRUTACJA ZAMKNIĘTA (badanie zamknięte).

O INNOWACYJNYCH TERAPIACH

Estetrol (E4) to pierwszy naturalny estrogen o selektywnym działaniu tkankowym. Jest wytwarzany przez płód podczas ciąży i przenoszony do krwioobiegu kobiety. Dzięki dobremu profilowi bezpieczeństwa oraz tolerancji E4 stanowi przełom w wielu obszarach terapeutycznych, takich jak antykoncepcja i klimakterium. Estetrol znalazł swoje zastosowanie w zmniejszaniu ilości oraz stopnia nasilenia występujących uderzeń gorąca i potów nocnych w okresie pomenopauzalnym (samoistny brak miesiączki od 6-12 miesięcy).

Na podstawie dotychczasowych badań klinicznych, dane zebrane od pacjentek jednoznacznie pokazują, że w przypadku leczenia estetrolem już po 4 tygodniu stosowania terapii nasilenie i częstość uderzeń gorąca zmniejszyły się aż o 50%, a po 12 tygodniach terapii nawet o 75%.

Naukowcy również zaoboserwowali, że E4 może być efektywny w leczeniu i zapobieganiu nowotworom hormonozależnym, w szczególności rakowi piersi i prostaty, a także osteoporozie, bólom mięśniowo-szkieletowym i gojeniu ran.

BADANIE PROWADZONE W LOKALIZACJACH

ul. Żelazna 1 III piętro, Katowice