PRZEWLEKŁY WYPRYSK DŁONI - INNOWACYJNE TERAPIE

Wyprysk na dłoniach stanowi 10% chorób skóry, a aż 4 na 5 pacjentów zmagających się z tą chorobą stroni od fizycznego kontaktu z innymi (np. związanego z podawaniem ręki). Dodatkowe piętno na skórze dłoni pacjentów odcisnęła pandemia COVID-19. Częstsze mycie dłoni, wzmożona ekspozycja na detergenty oraz etanolowe środki dezynfekujące dodatkowo osłabiły zmienioną chorobowo skórę pacjentów cierpiących na to schorzenie.

Ogromnym wyzwaniem dla współczesnej medycyny zdaje się być droga podania leku dla pacjentów cierpiących na przewlekły wyprysk na dłoniach. Leczenie miejscowe, chociaż obarczone najmniejszą ilością ogólnoustrojowych działań niepożądanych, staje się przeszkodą w codziennym funkcjonowaniu, zwłaszcza kiedy musi być stosowane kilka razy w ciągu dnia. Zmywalność oraz narażenie zdrowych osób na kontakt z preparatem poprzez dotyk może ograniczyć stosowanie wyrobu na noc w zabezpieczeniu w postaci np. bawełnianych rękawiczek. Obecnie prowadzone są badania kliniczne nad innowacyjną terapią z użyciem preparatu, który w stosowaniu miejscowym ma przyczynić się do poprawy komfortu życia pacjentów.

REKRUTACJA ZAMKNIĘTA (badanie zamknięte).

Czytaj dalej: Przewlekły wyprysk dłoni – czy powstanie skuteczny lek?

O INNOWACYJNYCH TERAPIACH

Dostępne w Polsce sposoby leczenia przewlekłego wyprysku na dłoniach często nie przynoszą spodziewanych efektów lub ich stosowanie jest ograniczone czasowo.

Powszechnie stosowana terapia z użyciem glikokortykosteroidów wpływa jedynie na objawy choroby, przynosząc ulgę, jednak nie zwalcza przyczyny schorzenia. Dodatkowo wykazujące szereg działań niepożądanych leki z grupy glikokortykosteroidów mogą uszkodzić zewnętrzną warstwę skóry dłoni, pozostawiając ją podrażnioną, przesuszoną i bardziej podatną na uszkodzenia i infekcje.

Aktualnie w holsäCLINICAL prowadzimy badanie z użyciem innowacyjnego preparatu, który w stosowaniu miejscowym ma przyczynić się do poprawy komfortu życia pacjenta zmagającego się z przewlekłym wypryskiem na dłoniach.

Substancją czynną leku jest delgocitinib – inhibitor kinaz janusowych, zatrzymujący powstawanie m.in. czynników biorących udział w tworzeniu i rozwoju stanu zapalnego, przez co wykazuje szeroki zakres działania immunologicznego.

Jest to rodzaj innowacyjnej terapii, stosowanej miejscowo na zmiany skórne w postaci maści lub kremu. Aplikacja preparatu zaledwie dwa razy dziennie pozwala na poprawę komfortu życia pacjenta. Obecnie lek ten dostępny jest jedynie w Japonii ze wskazaniem do stosowania w przypadkach atopowego zapalenia skóry (AZS) dzieci i dorosłych. Wyniki przeprowadzonych do tej pory badań klinicznych udowadniają zwiększoną skuteczność delgotitinibu w porównaniu do innych dostępnych na rynku metod leczenia. Delgocitinib przyczynił się do poprawy zmienionych atopowo miejsc na skórze aż o 44,3% w porównaniu ze stosowanym w badaniu komparatorem, którego skuteczność ustala się na poziomie zaledwie 1,7%.

W tym badaniu substancją, do której porównuje się delgocitinib jest alitretinoina, a nie jak w większości obecnie prowadzonych na świecie badań – placebo. Oznacza to, że każdy uczestnik otrzymuje lek z substancją czynną.

Stosowana doustnie alitretinoina jest jedynym preparatem zarejestrowanym do leczenia ciężkiego, przewlekłego wyprysku dłoni przeznaczonym dla osób, u których leczenie silnymi kortykosteroidami stosowanymi miejscowo nie przyniosło efektów. Z uwagi na wysokie koszta terapii alitretinoina nie jest powszechnie stosowanym lekiem.

Pacjentów, którzy zmagają się z ciężką postacią przewlekłego wyprysku na dłoniach o różnej przyczynie, a którym dotychczasowa terapia nie pomogła, zapraszamy do umówienia się na bezpłatną konsultację z lekarzem.

OBJAWY PRZEWLEKŁEGO WYPRYSKU DŁONI

Z uwagi na swój nawracający charakter wyprysk na dłoniach jest chorobą wpływającą na codzienne funkcjonowanie oraz komfort życia pacjentów. Typowymi objawami choroby są:

• rumień,
    • złuszczanie,
    • obrzęk,
    • pęcherzyki,
    • naciek zapalny,
    • nadmierne rogowacenie,
    • nadżerki i pęknięcia naskórka w obrębie dłoni i nadgarstków.

Może im towarzyszyć pieczenie, ból, przeczulica i świąd.

BADANIE PROWADZONE W LOKALIZACJACH

Galeria Libero