ATOPOWE ZAPALENIE SKÓRY

Aktualnie prowadzimy otwartą rekrutację do badania klinicznego z użyciem leku biologicznego dla pacjentów z atopowym zapaleniem skóry (AZS) w stopniu umiarkowanym do ciężkiego.

REKRUTACJA ZAMKNIĘTA
(badania w toku)

Jeżeli rozważasz udział, skontaktuj się z nami już teraz!

ATOPOWE ZAPALENIE SKÓRY

Atopowe zapalenie skóry (AZS) jest częstą, przewlekłą oraz nawracającą chorobą skóry. Częściej dotyka dzieci (5–20%), podczas gdy częstość występowania u dorosłych szacuje się na 7–10% .

W ostatnich latach naukowcy skupili się na poznaniu patofizjologii AZS, co jest bardzo pomocne w zidentyfikowaniu różnych endotypów odpowiednich do określonych terapii. Terapia zorientowana na pacjenta tzw. terapia celowana, oprócz markerów genetycznych i biologicznych, uwzględnia cechy fenotypowe (te, które widać gołym okiem).

Obecnie przyjmuje się, że dwa główne mechanizmy sprzyjają przewlekłemu zapaleniu skóry – genetyczne upośledzenie funkcji barierowej skóry, wywołane mutacjami białek barierowych i strukturalnych, które powoduje zwiększoną penetrację skóry przez czynniki drażniące, alergeny i drobnoustroje.

BADANIA PROWADZONE W LOKALIZACJACH

Galeria Libero