ZAPALENIE GARDŁA

Sezon jesienno – zimowy to czas wzmożonej pracy lekarzy Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Jednym z najczęstszych objawów, na który skarżą się pacjenci jest ból gardła i trudności w przełykaniu z nim związane.

Czym jest zapalenie gardła?

Jest to stan zapalny, który rozwija się w błonie śluzowej gardła, jednak może przenosić się także inne strefy – jak np. migdałki. Szacuje się, że około 85% zapaleń gardła stanowią infekcje wirusowe, które mogą być spowodowane przez nawet 200 różnych rodzajów wirusa.

Do charakterystycznych objawów wirusowego zapalenia gardła należą:

• ból gardła
  • trudności w przełykaniu
  • uczucie drapania/pieczenia w gardle
  • nieżyt nosa
  • suchy kaszel
  • nieznacznie podwyższona temperatura, nieprzekraczająca 37,5 °C

Bakteryjne zapalenie gardła ma znacznie bardziej gwałtowny i silniejszy w skutkach przebieg. Ból gardła może nawet uniemożliwiać spożywanie posiłków, temperatura ciała może przekraczać 38 °C, a błona śluzowa gardła staje się wyraźnie czerwona i opuchnięta z tendencją do nalotów ropnych na migdałkach. W tym przypadku wskazaniem może być antybiotykoterapia. Ważne jednak, by udać się do lekarza, który prawidłowo zdiagnozuje genezę choroby i zaleci najskuteczniejszą terapię. W razie niepewności lekarz może zlecić pacjentowi do wykonania szybki test badania poziomu białka C-reaktywnego oraz antygenu Streptococcus pyogenes, które wykluczą bądź potwierdzą infekcję bakteryjną.

Leczenie ostrego zapalenie gardła trwa zwykle od kilku do kilkunastu dni. Jeśli objawy utrzymują się długo, należy ponownie udać się do lekarza, gdyż prawdopodobnie możemy mieć do czynienia z przewlekłym zapaleniem gardła.

O INNOWACYJNYCH TERAPIACH

Obecnie w placówce HolsaMED prowadzone jest badanie obserwacyjne z zastosowaniem wyrobu medycznego GOLDisept przeznaczonym dla pacjentów z ostrym zapaleniem gardła bez wskazań do antybiotykoterapii.

W badaniu może wziąć każda osoba, po ukończeniu 18 roku życia. Charakter obserwacyjny badania sprawia, że nie istnieje możliwość przydzielenie pacjenta do grupy przyjmujących placebo.

Wyrób medyczny GOLDisept to preparat powszechnie dostępny na terenie aptek ogólnodostępnych w całej Polsce. W jego składzie znajdziemy:

• złoto cząsteczkowe, które wykazuje właściwości intensywnie nawilżające i rewitalizujące
  • srebro cząsteczkowe, któremu przypisuje się zdolność unicestwiania wirusów
  • wyciąg z mangostanu właściwego (Garcinia mangostana), który ma działanie przeciwzapalne
  • wyciąg z mięty pieprzowej, który łagodzi nieżyt nosa oraz wpływa na smak
  • wyciąg z limety kwaśnej (Citrus aurantrifolia), który jest stosowany przy przeziębieniach i w celu obniżenia gorączki. Jest również źródłem witaminy C oraz wpływa na smak preparatu.
  • sole potasu, wapnia, magnezu i sodu,
  • glicerynę

Dzięki wygodnemu opakowaniu w postaci sprayu z wysuwanym aplikatorem, pacjent zyskuje możliwość rozprowadzania wyrobu medycznego wprost na zainfekowane błony śluzowe gardła. Aby terapia przyniosła pożądane efekty należy stosować około 2-3 pompki nawet 4-5 razy dziennie.

BADANIA PROWADZONE W LOKALIZACJACH

ul. Żelazna 1 III piętro, Katowice